VVPAT

The VVPAT system is a new initiative of the Election Commission to ensure free and fair elections. In the VVPAT system, when a voter presses the button for a candidate of his choice in the electronic voting machines (EVM), a paper ballot containing the serial number, name of the candidate and poll symbol will be printed for the voter. It is intended as an independent verification system for EVM designed to
(i) allow voters to verify that their votes are casted correctly,
(ii) detect possible election fraud or malfunction and
(iii) Provide a means to audit the stored electronic results.

Working Procedure of VVPATs

After a voter presses the button on the EVM against the chosen candidate, the VVPAT prints a slip containing name of the candidate and the election symbol and drops it automatically into a sealed box. The machines give the chance for the voter to verify their vote. The machine is placed in a glass case in a way that only the voter can see it. The slip is displayed to the voter for seven seconds after which the VVPAT machine cuts it and drops in into the storage box with a beep. The machines can be accessed, though, by the polling officials and not by the voter.

Electronic Voting Machine

Electronic Voting Machine (also known as EVM) is voting using electronic means to either aid or take care of the chores of casting and counting votes.

An EVM is designed with two units: the control unit and the balloting unit. These units are joined together by a cable. The control unit of the EVM is kept with the presiding officer or the polling officer. The balloting unit is kept within the voting compartment for electors to cast their votes. This is done to ensure that the polling officer verifies your identity. With the EVM, instead of issuing a ballot paper, the polling officer will press the Ballot Button which enables the voter to cast their vote. A list of candidates names and/or symbols will be available on the machine with a blue button next to it. The voter can press the button next to the candidate’s name they wish to vote for.

সাধারন সর্বভারতীয় স্তরে এবং রাজ্যস্তরে ইলেক্ট্রনিক নির্বাচন পদ্ধতি কার্যকর করার জন্য প্রতিটি বুথে ইলেক্ট্রনিক ভোটিং মেশিন (EVM) ব্যবহৃত হয়।

পুরোনো ব্যালট পদ্ধতিতে নির্বাচন প্রক্রিয়ার তুলনায় এই EVM দ্বারা ভোটগ্রহণ এবং ভোটের ফলাফল ঘোষণা উভয় ক্ষেত্রেই অনেক কম সময় লাগে। ভোটার ভেরিফায়াবেল পেপার অডিট ট্রেল (VVPAT) বা ভেরিফায়াবেল পেপার রেকর্ড (VPR) পদ্ধতি প্রচলন করার মাধ্যমে ভোটাদের নির্ভুল নির্বাচন বার্তা দেওয়া হবে।

VVPAT, EVM -এর সাথে যুক্ত। যখনি একজন ভোটার EVM -এ একটি বোতাম টিপবেন তখনি VVPAT - একটি কাগজ বিস্তারিত তথ্য সহকারে প্রিন্ট হয়ে বের হবে। সেখানে ভোটপ্রার্থীদের নাম এবং তার কোর্ড নম্বর ৭ সেকেন্ডের জন্য দেখা যাবে। যার দ্বারা একজন নাগরিক সুনিশ্চিত হতে পারবেন যে তার মূল্যবান ভোটটি তার পছন্দের প্রার্থীর কাছে গেল কিনা।

একটি VVPAT ব্যবহৃত হয় একটি ইন্ডিপেন্ডেন্ট ভেরিফিকেশন সিস্টেম হিসেবে। এই পদ্ধতির ভোটিং মেশিনগুলি এমনভাবে তৈরী হয়েছে যার দ্বারা ভোটাররা দেখে নিতে পারবে যে তাদের ভোটপ্রদান পদ্ধতি সঠিক হয়েছে কিনা, ভোটপদ্ধতিতে জালিয়াতি বা বিকল মেশিন হলেও তা ধরা পড়বে এবং এর মাধ্যমে সংরক্ষিত ভোটের ফলাফলও অডিট করা যাবে।

物理丰胸是需要一段过程的丰胸食物,但是就对于身体的可靠性它却是最可放心的。所谓的物理就是不打针、不吃药产后丰胸方法、也不透过激素、不开刀,完全辅助保养品,借助自身肌体的再发育,来塑造女性的形体丰胸产品。从全球丰胸美容发展的趋势来看,物理性健身丰胸正越来越受到人们的瞩目,也比较受到专业美容界的认可丰胸效果。